Champ magnétique total, levé aéromagnétique d'Eagle Plains, NTS 116-I (moitié nord), Yukon

Total magnetic field, Eagle Plains Aeromagnetic Survey, NTS 116-I (north half), Yukon This map of the total magnetic field was derived from data acquired during an aeromagnetic survey carried out by EON Geosciences Inc. in the period between April 10, 2009 and September 16, 2009. The data were recorded using split-beam cesium vapour magnetometers (sensitivity =0.005 nT) mounted in each of the tail booms of a Piper Navajo and a Cessna 206 aircraft. The nominal traverse and control line spacings were, respectively, 800 m and 2 400 m, and the aircraft flew at a nominal terrain clearance of 250 m. Traverse lines were oriented N90?E with orthogonal control lines. The flight path was recovered following post-flight differential corrections to the raw Global Positioning System data and inspection of ground images recorded by a vertically-mounted video camera. The survey was flown on a pre-determined flight surface to minimize differences in magnetic values at the intersections of control and traverse lines. These differences were computer-analysed to obtain a mutually levelled set of flight-line magnetic data. The levelled values were then interpolated to a 200 m grid. The International Geomagnetic Reference Field (IGRF) was not removed from the magnetic field. 2024-03-18 Gouvernement du Yukon geology@gov.yk.ca FormatNature et environnementSciences et technologie Original metadata (https://open.yukon.ca)HTML https://open.yukon.ca/data/datasets/total-magnetic-field-eagle-plains-aeromagnetic-survey-nts-116-i-north-half-yukon Mapother https://data.geology.gov.yk.ca/reference/43144 Profile dataother https://data.geology.gov.yk.ca/reference/43144 Grid dataother https://data.geology.gov.yk.ca/reference/43144 Reportother https://data.geology.gov.yk.ca/reference/43144

Cette carte du champ magnétique total a été dérivée des données acquises lors d'un levé aéromagnétique réalisé par EON Geosciences Inc. entre le 10 avril 2009 et le 16 septembre 2009. Les données ont été enregistrées à l'aide de magnétomètres à vapeur de césium à faisceau divisé (sensibilité = 0,005 nT) montés dans chacune des empennages d'un Piper Navajo et d'un Cessna 206. La traversée nominale et l'espacement des lignes de contrôle étaient respectivement de 800 m et 2 400 m, et l'avion a volé à une garde au sol nominale de 250 m. Les lignes transversales étaient orientées N90 ? E avec lignes de contrôle orthogonales. La trajectoire de vol a été rétablie à la suite de corrections différentielles apportées après le vol aux données brutes du système de positionnement global et de l'inspection des images du sol enregistrées par une caméra vidéo montée verticalement. Le levé a été effectué sur une surface de vol prédéterminée afin de minimiser les différences de valeurs magnétiques aux intersections des lignes de contrôle et des lignes transversales. Ces différences ont été analysées par ordinateur afin d'obtenir un ensemble de données magnétiques sur les lignes de vol nivelées les unes par rapport aux autres. Les valeurs nivelées ont ensuite été interpolées sur une grille de 200 m. Le champ géomagnétique de référence international (IGRF) n'a pas été retiré du champ magnétique.

Données et ressources

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