
Il peut s’avérer difficile d’obtenir des renseignements sur les rappels qui ont une incidence sur les Canadien(ne)s. Il faut mener des recherches actives et savoir qu’un rappel a été lancé. Transports Canada a élaboré et procède actuellement à un projet-pilote d’une application pour l’assistant vocal Alexa d’Amazon, afin d’améliorer l’accessibilité aux renseignements qui portent sur les rappels.
Cette application, qui offre aux Canadien(ne)s un moyen rapide et facile de chercher les rappels de véhicules et de camions légers, s’active avec l’expression : « Alexa, ouvre les rappels de véhicules ». Alexa pose ensuite quelques questions concernant le véhicule ou sa marque, de même que son modèle à vérifier, et présente tous les rappels pertinents.
Transports Canada a tiré parti de la base de données sur les rappels de l’interface de programmation d’applications (IPA) pour alimenter l’application, car les données sont mises à jour régulièrement et comprennent des rappels concernant les véhicules, les pneus et les dispositifs de retenue pour enfants.
Cette application est l’une des premières utilisations d’assistance vocale qu’utilise le gouvernement du Canada pour offrir un service aux Canadien(ne)s. Il s’agit d’une façon nouvelle et innovatrice d’accéder aux renseignements sur les rappels.
Cette application d’Alexa permet aux Canadien(ne)s d’accéder aux renseignements sur les rappels de façon interactive et pratique. Il s’agit d’une étape vers les services activés par la voix qui permet d’atteindre l’objectif d’offrir aux Canadien(ne)s la possibilité d’interagir avec leur gouvernement au moment et à l’endroit où ils en ont besoin et ce, dans le format qui leur convient.
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Comments
Hi canada.ca webmaster, Keep…
Soumis par Cathleen Mccallister le mer 08/02/2023 - 11:52
Hi canada.ca webmaster, Keep up the great work!
Now all became clear, many…
Soumis par Virtual Local … le Jeu 27/10/2022 - 09:52
Now all became clear, many thanks for the information. You have very much helped me.
Excellent
Soumis par promoEnash le mar 25/10/2022 - 08:57
Excellent
It was specially registered…
Soumis par Code Herb le lun 24/10/2022 - 03:37
It was specially registered at a forum to tell to you thanks for council. How I can thank you?
Hi there, We suggest…
Soumis par open-ouvert le mar 25/10/2022 - 15:35
Hi there,
We suggest reaching out to TC.OpenGovernment-GouvernementOuvert.TC@tc.gc.ca.
Best,
The Open Government Team
What agreement does the…
Soumis par Juris De'Medici le ven 10/06/2022 - 02:07
What agreement does the government have with manufacturers in terms of recalls? How can we be sure a recall is performed properly? What Act directs manufacturers to perform recalls?
Hi Juris, Motor vehicle…
Soumis par Pierre-Luc Pilon le mer 15/06/2022 - 18:32
Hi Juris,
Motor vehicle safety, including vehicle recalls, is governed by the Motor Vehicle Safety Act (MVSA). Transport Canada (TC) verifies compliance through testing, inspection, and other oversight activities.
The MVSA prescribes minimum safety and recordkeeping requirements for these products, and also compels manufacturers, distributors and importers of regulated products to take action when they become aware of safety defects in their products, or non-compliance to applicable safety standards.
When TC encounters non-compliance, TC will first confirm if any actions, such as a recall, or a stop on sales, have been taken by the person or company to address the issue. If no actions have been taken, the MVSA provides for the Minister, by way of an order, to order the company or person to correct a defect or non-compliance.
You can file a Defect Complaint online:
https://wwwapps.tc.gc.ca/Saf-Sec-Sur/7/PCDB-BDPP/fc-cp.aspx?lang=eng
You can also consult at any time the Motor Vehicle Safety Recalls Database online: https://wwwapps.tc.gc.ca/Saf-Sec-Sur/7/VRDB-BDRV/search-recherche/menu…
It is also recommended that owners contact the manufacturer or their local dealer to verify whether or not their vehicle is involved in a specific recall.
Thank you.
Hi there, Thank you for…
Soumis par open-ouvert le mer 15/06/2022 - 16:35
Hi there,
Thank you for flagging this issue. I forwarded your comment to the dataset owners, and I am awaiting their reply.
All the best,
Sam, from the Open Government team
I signed up... but could not…
Soumis par larry willick le sam 22/01/2022 - 01:32
I signed up... but could not access the system
Hi Larry, Sorry for only…
Soumis par Pierre-Luc Pilon le mer 09/03/2022 - 15:06
Hi Larry,
Sorry for only seeing this now.
Can you please write to us - the TC Open Government team. I'd like to investigate this issue further with you.
We can be reached at tc.opengovernment-gouvernementouvert.tc@tc.gc.ca.
Thanks,
Pierre-Luc Pilon
Merci de
Soumis par Charlyne Francoeur le dim 24/10/2021 - 15:02
Merci de