Champ magnétique total, levé aéromagnétique de Little Nahanni, partie du NTS 105-I (moitié nord), Yukon

Total magnetic field, Little Nahanni Aeromagnetic Survey, Part of NTS 105-I (north half), Yukon This map of the total magnetic field was derived from data acquired during an aeromagnetic survey carried out by EON Geosciences Inc. during the period between April 12, 2010 to June 2, 2010. The data were recorded using a split-beam cesium vapour magnetometer (sensitivity = 0.005 nT) mounted in the tail boom of a Piper Navajo aircraft. The nominal traverse and control line spacings were, respectively, 800 m and 2 400 m, and the aircraft flew at a nominal terrain clearance of 250 m. Traverse lines were oriented N45?E with orthogonal control lines. The flight path was recovered following post-flight differential corrections to the raw Global Positioning System data and inspection of ground images recorded by a vertically-mounted video camera. The survey was flown on a pre-determined flight surface to minimize differences in magnetic values at the intersections of control and traverse lines. These differences were computer-analysed to obtain a mutually levelled set of flight-line magnetic data. The levelled values were then interpolated to a 200 m grid. The International Geomagnetic Reference Field (IGRF) was not removed from the magnetic field. 2022-03-29 Gouvernement du Yukon geology@gov.yk.ca FormatNature et environnementSciences et technologie Original metadata (https://open.yukon.ca)HTML https://open.yukon.ca/data/datasets/total-magnetic-field-little-nahanni-aeromagnetic-survey-part-nts-105-i-north-half Grid Dataother https://data.geology.gov.yk.ca/reference/43178 Mapother https://data.geology.gov.yk.ca/reference/43178 Technical Reportother https://data.geology.gov.yk.ca/reference/43178 Profile Dataother https://data.geology.gov.yk.ca/reference/43178

Cette carte du champ magnétique total a été dérivée de données acquises lors d'un levé aéromagnétique réalisé par EON Geosciences Inc. entre le 12 avril 2010 et le 2 juin 2010. Les données ont été enregistrées à l'aide d'un magnétomètre à vapeur de césium à faisceau divisé (sensibilité = 0,005 nT) monté dans la poutre de queue d'un avion Piper Navajo. Les espacements nominaux des lignes transversales et des lignes de contrôle étaient respectivement de 800 m et 2 400 m, et l'avion volait à une marge de franchissement nominale du relief de 250 m. Les lignes transversales étaient orientées N45 ? E avec des lignes de contrôle orthogonales. La trajectoire de vol a été rétablie à la suite de corrections différentielles post-vol apportées aux données brutes du système de positionnement global et à l'inspection des images au sol enregistrées par une caméra vidéo montée verticalement. Le levé a été effectué sur une surface de vol prédéterminée afin de minimiser les différences de valeurs magnétiques aux intersections des lignes de contrôle et de traverse. Ces différences ont été analysées par ordinateur pour obtenir un ensemble de données magnétiques de ligne de vol mutuellement nivelées. Les valeurs nivelées ont ensuite été interpolées sur une grille de 200 m. Le champ de référence géomagnétique international (IGRF) n'a pas été retiré du champ magnétique. Cet élément de métadonnées provenant d’une tierce partie a été traduit à l'aide d'un outil de traduction automatisée (Amazon Translate).

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