Champ magnétique total résiduel, levé aéromagnétique dans la région de Kluane, parties des NTS 115 A/13, 115 A/14 et 115 B/16, Yukon

Residual total magnetic field, Kluane area aeromagnetic survey, Parts of NTS 115 A/13, 115 A/14 and 115 B/16, Yukon This map of the residual total magnetic field was derived from data acquired during a helicopter-borne aeromagnetic survey carried out by Fugro Airborne Surveys during the period between February 4 to March 15, 2010. The data were recorded using split-beam cesium vapour magnetometers (sensitivity = 0.005 nT) rigidly mounted on each of the two Astar 350B aircraft (C-FGSC and C-GAVO). The nominal traverse and control line spacings were, respectively, 400 m and 2 400 m, and the aircraft flew at a nominal terrain clearance of 100 m. Traverse lines were oriented N30?E with orthogonal control lines. The flight path was recovered following post-flight differential corrections to the raw Global Positioning System data and inspection of ground images recorded by a vertically-mounted video camera. The survey was flown on a pre-determined flight surface to minimize differences in magnetic values at the intersections of control and traverse lines. 2022-03-29 Gouvernement du Yukon geology@gov.yk.ca FormatNature et environnementSciences et technologie Original metadata (https://open.yukon.ca)HTML https://open.yukon.ca/data/datasets/residual-total-magnetic-field-kluane-area-aeromagnetic-survey-parts-nts-115-a13-115 Mapother https://data.geology.gov.yk.ca/reference/43168 Grid Data Kluane Surveyother https://data.geology.gov.yk.ca/reference/43168 Kluane Technical Reportother https://data.geology.gov.yk.ca/reference/43168

Cette carte du champ magnétique total résiduel a été dérivée de données acquises lors d'un levé aéromagnétique embarqué par hélicoptère réalisé par Fugro Airborne Surveys entre le 4 février et le 15 mars 2010. Les données ont été enregistrées à l'aide de magnétomètres à vapeur de césium à faisceau divisé (sensibilité = 0,005 nT) montés de manière rigide sur chacun des deux avions Astar 350B (C-FGSC et C-GAVO). Les espacements nominaux des lignes transversales et des lignes de contrôle étaient respectivement de 400 m et 2 400 m, et l'avion volait à une marge de franchissement nominale du relief de 100 m. Les lignes transversales étaient orientées N30 ? E avec des lignes de contrôle orthogonales. La trajectoire de vol a été rétablie à la suite de corrections différentielles post-vol apportées aux données brutes du système de positionnement global et à l'inspection des images au sol enregistrées par une caméra vidéo montée verticalement. Le levé a été effectué sur une surface de vol prédéterminée afin de minimiser les différences de valeurs magnétiques aux intersections des lignes de contrôle et de traverse. Cet élément de métadonnées provenant d’une tierce partie a été traduit à l'aide d'un outil de traduction automatisée (Amazon Translate).

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