Champ magnétique total, Wernecke Mountain Aeromagnetic Survey, NTS 106B (moitié sud), Yukon.

Total field magnetic, Wernecke Mountain Aeromagnetic Survey, NTS 106B (south half), Yukon. This map of the magnetic total field was derived from data acquired during an aeromagnetic survey carried out by Fugro Airborne Surveys during the period April 17, 2006 to August 26, 2007. The data were recorded using a split-beam cesium vapour magnetometer (sensitivity = 0.005 nT) mounted in the tail boom of a Cessna Caravan aircraft. The nominal traverse and control line spacings were, respectively, 800 m and 2600 m, and the aircraft flew at a nominal terrain clearance of 250 m. Traverse lines were oriented N30 degrees E with orthogonal control lines. The flight path was recovered following post-flight differential corrections to the raw Global Positioning System data and inspection of ground images recorded by a vertically-mounted video camera. The survey was flown on a pre-determined flight surface to minimize differences in magnetic values at the intersections of control and traverse lines. These differences were computer-analysed to obtain a mutually levelled set of flight-line magnetic data. The levelled values were then interpolated to a 200 m grid. The International Geomagnetic Reference Field was not removed from the magnetic total field. 2021-11-02 Gouvernement du Yukon geology@gov.yk.ca Sciences et technologie mapother https://data.geology.gov.yk.ca/reference/43015 Original metadata (https://open.yukon.ca)HTML https://open.yukon.ca/data/datasets/total-field-magnetic-wernecke-mountain-aeromagnetic-survey-nts-106b-south-half-yukon

Cette carte du champ magnétique total a été dérivée des données acquises lors d'un levé aéromagnétique réalisé par Fugro Airborne Surveys au cours de la période du 17 avril 2006 au 26 août 2007. Les données ont été enregistrées à l'aide d'un magnétomètre à vapeur de césium à faisceau divisé (sensibilité = 0,005 nT) monté sur la poutre de queue d'un avion Cessna Caravan. Les espacements nominaux des lignes de direction et de commande étaient respectivement de 800 m et de 2600 m, et l'avion a volé à une marge de franchissement nominale de 250 m. Les lignes de traversée étaient orientées N30 degrés E avec des lignes de commande orthogonales. La trajectoire de vol a été récupérée à la suite de corrections différentielles après vol apportées aux données brutes du Global Positioning System et d'une inspection des images au sol enregistrées par une caméra vidéo montée verticalement. Le levé a été effectué sur une surface de vol prédéterminée afin de minimiser les différences de valeurs magnétiques aux intersections des lignes de contrôle et de traversée. Ces différences ont été analysées par ordinateur pour obtenir un ensemble de données magnétiques de ligne de vol. Les valeurs nivelées ont ensuite été interpolées sur une grille de 200 m. Le champ de référence géomagnétique international n'a pas été retiré du champ magnétique total.

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