Première dérivée verticale du champ magnétique, Eagle Plains Aeromagnetic Survey, NTS 116-I (moitié sud), Yukon

First vertical derivative of the magnetic field, Eagle Plains Aeromagnetic Survey, NTS 116-I (south half), Yukon This map of the first vertical derivative of the magnetic field was derived from data acquired during an aeromagnetic survey carried out by EON Geosciences Inc. in the period between April 10, 2009 and September 16, 2009. The data were recorded using split-beam cesium vapour magnetometers (sensitivity = 0.005 nT) mounted in each of the tail booms of a Piper Navajo and a Cessna 206 aircraft. The nominal traverse and control line spacings were, respectively, 800 m and 2 400 m, and the aircraft flew at a nominal terrain clearance of 250 m. Traverse lines were oriented N90?E with orthogonal control lines. The flight path was recovered following post-flight differential corrections to the raw Global Positioning System data and inspection of ground images recorded by a vertically-mounted video camera. The survey was flown on a pre-determined flight surface to minimize differences in magnetic values at the intersections of control and traverse lines. These differences were computer-analysed to obtain a mutually levelled set of flight-line magnetic data. The levelled values were then interpolated to a 200 m grid. The International Geomagnetic Reference Field (IGRF) was not removed from the total magnetic field. 2022-03-29 Gouvernement du Yukon geology@gov.yk.ca FormatNature et environnementSciences et technologie Original metadata (https://open.yukon.ca)HTML https://open.yukon.ca/data/datasets/first-vertical-derivative-magnetic-field-eagle-plains-aeromagnetic-survey-nts-116-i Carteother https://data.geology.gov.yk.ca/reference/43136 Profile dataother https://data.geology.gov.yk.ca/reference/43136 Grid dataother https://data.geology.gov.yk.ca/reference/43136 Reportother https://data.geology.gov.yk.ca/reference/43136

Cette carte de la première dérivée verticale du champ magnétique a été dérivée de données acquises lors d'un levé aéromagnétique réalisé par EON Geosciences Inc. entre le 10 avril 2009 et le 16 septembre 2009. Les données ont été enregistrées à l'aide de magnétomètres à vapeur de césium à faisceau divisé (sensibilité = 0,005 nT) montés dans chacun des bras de queue d'un Piper Navajo et d'un Cessna 206. Les espacements nominaux des lignes transversales et des lignes de contrôle étaient respectivement de 800 m et 2 400 m, et l'avion volait à une marge de franchissement nominale du relief de 250 m. Les lignes transversales étaient orientées N90 ? E avec des lignes de contrôle orthogonales. La trajectoire de vol a été rétablie à la suite de corrections différentielles post-vol apportées aux données brutes du système de positionnement global et à l'inspection des images au sol enregistrées par une caméra vidéo montée verticalement. Le levé a été effectué sur une surface de vol prédéterminée afin de minimiser les différences de valeurs magnétiques aux intersections des lignes de contrôle et de traverse. Ces différences ont été analysées par ordinateur pour obtenir un ensemble de données magnétiques de ligne de vol mutuellement nivelées. Les valeurs nivelées ont ensuite été interpolées sur une grille de 200 m. Le champ de référence géomagnétique international (IGRF) n'a pas été retiré du champ magnétique total. Cet élément de métadonnées provenant d’une tierce partie a été traduit à l'aide d'un outil de traduction automatisée (Amazon Translate).

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