Première dérivée verticale du champ magnétique, levé aéromagnétique de la région de Kluane, parties des NTS 115 A/13, 115 A/14 et 115 B/16, Yukon

First vertical derivative of the magnetic field, Kluane area aeromagnetic survey, Parts of NTS 115 A/13, 115 A/14 and 115 B/16, Yukon This map of the first vertical derivative of the total magnetic field was derived from data acquired during a helicopter-borne aeromagnetic survey carried out by Fugro Airborne Surveys during the period between February 4 to March 15, 2010. The data were recorded using split-beam cesium vapour magnetometers (sensitivity = 0.005 nT) rigidly mounted on each of the two Astar 350B aircraft (C-FGSC and C-GAVO). The nominal traverse and control line spacings were, respectively, 400 m and 2 400 m, and the aircraft flew at a nominal terrain clearance of 100 m. Traverse lines were oriented N30?E with orthogonal control lines. The flight path was recovered following post-flight differential corrections to the raw Global Positioning System (GPS) data and inspection of ground images recorded by a vertically-mounted video camera. The survey was flown on a pre-determined flight surface to minimize differences in magnetic values at the intersections of control and traverse lines. 2024-03-18 Gouvernement du Yukon geology@gov.yk.ca FormatNature et environnementSciences et technologie Original metadata (https://open.yukon.ca)HTML https://open.yukon.ca/data/datasets/first-vertical-derivative-magnetic-field-kluane-area-aeromagnetic-survey-parts-nts-3 Kluane grid filesother https://data.geology.gov.yk.ca/reference/43171 Kluane technical reportother https://data.geology.gov.yk.ca/reference/43171 mapother https://data.geology.gov.yk.ca/reference/43171

Cette carte de la première dérivée verticale du champ magnétique total a été dérivée de données acquises lors d'un levé aéromagnétique héliporté réalisé par Fugro Airborne Surveys au cours de la période allant du 4 février au 15 mars 2010. Les données ont été enregistrées à l'aide de magnétomètres à vapeur de césium à faisceau divisé (sensibilité = 0,005 nT) montés rigidement sur chacun des deux avions Astar 350B (C-FGSC et C-GAVO). La traversée nominale et l'espacement des lignes de contrôle étaient respectivement de 400 m et 2 400 m, et l'avion a volé à une hauteur nominale de 100 m. Les lignes transversales étaient orientées N30 ? E avec lignes de contrôle orthogonales. La trajectoire de vol a été rétablie à la suite de corrections différentielles apportées après le vol aux données brutes du système de positionnement mondial (GPS) et de l'inspection des images du sol enregistrées par une caméra vidéo montée verticalement. Le levé a été effectué sur une surface de vol prédéterminée afin de minimiser les différences de valeurs magnétiques aux intersections des lignes de contrôle et des lignes transversales.

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